Man får inte leva om sitt liv. Det är det som är själva grejen

vegetariskt

Publicerad 2015-02-10 22:57:00 i ALLMÄNT,

Jobb idag på skolan, men blev kort dag, slutade redan 13.30. 
 
Imorgon ska jag också jobba, men inte på skolan, och absolut ingen kort dag, snarare tvärtom- ska jobba 7.30-18.00. 
Tur att jag inte är där ofta, de där arbetstiderna är ju döden! 
Nog för att jag är van att jobba dygn, men det är en helt annan sak för då börjar jag senare o får sova ut, men att börja sådär orimligt tidigt och inte sluta förrän 18, det är inte OK!
 
Ska jobba på torsdag också, på ytterligare ett annat ställe. Men jag gillar variationen, då tröttnar man inte lika fort :) 
 
Ikväll har jag tvättat, städat köket och gjort några matlådor av två olika maträtter.
Så nu har jag till både imorgon och torsdag på mina jobb, blir ju två matlådor imorgon plus frukost & frukt i o med så förbannat lång dag.
 
Har diskuterat lite med min kollega på skolan som är hemkunskspslärare, och så har jag läst lite på internet. 
Har kommit fram till att jag ska börja köpa mer vegetariskt och sluta köpa nötkött. 
http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-miljo/Miljosmarta-matval/Kott--not-lamm-gris-och-kyckling
Här på livsmedelsverkets hemsida finns väldigt bra information :) 
 
Finns så många andra alternativ än nötkött och det finns jättemkt goda vegetariska recept. 
Gjorde två idag. En med zucchini med en röra ovanpå och så in i ugnen, plus en broccoligratäng. Jättegott! 
Men jag ska inte bli vegetarian. Det tror jag inte att jag hade klarat av haha. 
Finns såklart massa mer man kan göra, men man börjar smått och arbetar sig uppåt :) 
 
Nu ska jag hoppa i säng så jag orkar med min långa dag imorgon. 
 
Zucchini nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida-Johanna

STAY GOLD

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela